LAWATAN PRS


LAWATAN PRS KE MELAKA
26 - 28 OKTOBER 2011








PESANAN UNTUK PELAJAR........


MESTI BERUBAH UNTUK BERJAYA

Untuk berubah kita perlu buat sesuatu,kita perlu kerja keras dan yang lebih penting lagi ialah perubahan yang hendak dibuat mestilah tulus ikhlas.Kita berubah bukannya disebabkan oleh sesuatu,perlu ada jati diri kerana perubahan yang dibuat adalah untuk menambahkan pengalaman yang sedia ada.Perubahanpun ada dua jenis,yang positif akan mengguntungkan diri kita ,manakala yang negatif akan membawa kepada kerugian diri.Jadi buatlah pilihan yang tepat.Anda yang membuat pilihan bukannya orang lain.

Bagi sesuatu organisasi seperti PRS.perubahan dalam organisasi dipengaruhi oleh ahli dalam organisasi itu sendiri.Organisasi berjaya dan mampan memerlukan kerjasama yang erat untuk menaikan ataupun memperkasakannya di sekolah. Peranan ketua atau pengerusi amat penting untuk memandu ahlinya ke matlamat yang ingin dicapai bersama-sama.Oeh yang demikian ketua perlulah bijaksana mengendalikan organisasi dengan kerjasama ahli dan bimbingan guru penasihat.


semua ahli perlu memainkan peranan masing-masing bagi menjulang prs di kacamata semua warga SMKPH sesuai dengan motto PRS 'Bantu Diri,Bantu Orang Lain. Bantulah diri supaya diri kita dipandang hebat.Sekian untuk ingatan

2 comments:

  1. Tahniah kepada warga kerja blog ubk smk paloh hinai... Selamat Maju Jaya

    ReplyDelete
  2. universiti tun hussien onn bukan ipts plz betulkan
    sy x srudent dari universiti tersebut....

    ReplyDelete